۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۰۱

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی مطرح کرد:

مقاوم سازی ۴۸ درصد واحدهای مسکونی روستایی خراسان جنوبی

مقاوم سازی ۴۸ درصد واحدهای مسکونی روستایی خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی از مقاوم سازی ۴۳ هزار و ۶۴ واحد مسکونی در ۷۸۰ روستای استان خبر داد و گفت: تا کنون ۴۸.۴ درصد خانه های روستایی استان مستحکم شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر آسمانی مقدم بعد از ظهر چهارشنبه در نشستی با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت‌های عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان طی سال گذشته بیان کرد: مجموع اعتبار مصوب سال گذشته ۱۳ میلیارد و ۲۲۳ میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد: از این میزان ۱۱ میلیارد و ۳۳۲ میلیون تومان در راستای اجرای طرح هادی و مبلغ یک میلیارد و ۸۹۱ میلیون تومان در زمینه تهیه طرح هادی هزینه پیش بینی شده بود.

آسمانی مقدم با بیان اینکه از مجموع اعتبارات مصوب، پنج میلیارد و ۹۹۵ میلیون تومان تخصیص یافته است، افزود: از محل این اعتبار طرح هادی شش روستای جدید و ۴۹ روستای نیمه تمام اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی مجموع اعتبار مصوب ملی سال گذشته در استان را ۱۳ میلیارد و ۹۵۲ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این‌اعتبار تخصیص ۱۰۰ درصدی داشته است.

آسمانی مقدم بیان کرد: همچنین این اعتبار در راستای تهیه طرح هادی و منظومه‌های روستایی، بهسازی و اجرای طرح هادی روستایی و آسفالت معابر در ۷۴ روستای سطح استان هزینه شده است.

صدور ۶۹ هزار جلد سند مالکیت

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: در راستای برنامه‌های مختلف توسعه تاکنون تعداد ۶۹ هزار و ۹۸۰ جلد سند مالکیت صادر شده است.

آسمانی مقدم ادامه داد: از این تعداد، هفت هزار و ۳۰۸ جلد مربوط به سند شهری و تعداد ۶۲ هزار و ۶۷۲ جلد مربوط به سند روستایی است.

وی اسناد صادره در سال گذشته را هزار و ۴۸۶ جلد عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۵۸۴ جلد مربوط به سند شهری و تعداد ۹۰۲ جلد مربوط به سند روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تملک و واگذاری زمین بیان کرد: تاکنون ۳۷ هزار و ۱۶۴ هکتار زمین تملک شده است.

آسمانی مقدم اظهار کرد: از ابتدای شروع طرح مسکن محرومین تاکنون به سه هزار و ۷۰۰ خانوار، در سطح روستاهای استان زمین روستایی واگذار شده است.

وی بیان کرد: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ قریب به ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی در بیش از هزار و ۷۵۲ روستای دارای سکنه در سطح استان وجود دارد.

وجود ۳۴ هزار واحد مسکونی فرسوده و نامقاوم

آسمانی مقدم ادامه داد: تاکنون ۴۳ هزار و ۶۴ واحد مسکونی معادل ۴۸.۴ درصد واحدهای مسکونی در بیش از ۷۸۰ روستا مقاوم سازی شده و استحکام کامل و لازم برخوردار شده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر قریب به ۱۱ هزار و ۳۵۰ واحد مسکونی روستایی نیمه مقاوم هستند، گفت: همچنین ۳۴ هزار و ۴۴۹ مسکونی روستایی هم به صورت کم دوام یا کاملاً بی دوام و فرسوده بوده و در مقابل حوادث هیچ مقاومتی ندارند.

وی با اشاره به طرح احداث ۱۰ هزار واحد مسکن محرومین در استان بیان کرد: احداث پنج هزار واحد مسکونی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و احداث پنج هزار واحد هم به کمیته امداد واگذار شد.

نهضت اشتغال با اجرای طرح مسکن محرومان

آسمانی مقدم با بیان اینکه برای هر واحد ۶۵۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت ساخت و کمک بلاعوض از محل تفاهم نامه پرداخت می‌شود، افزود: احداث پنج هزار واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سبب ایجاد بیش از پنج هزار فرصت شغلی پایدار و کاهش میزان بیکاری در استان می‌شود.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح در بیرجند ۶۵۰ شغل، فردوس ۲۱۵ شغل، قاین ۶۲۶ اشتغال، سرایان ۴۴۵ اشتغال، زیرکوه ۴۰۵ شغل، طبس ۵۰۰ شغل و نهبندان ۵۷۵ اشتغال ایجاد شده است.

آسمانی مقدم ادامه داد: همچنین ۲۵۰ شغل در بشرویه، ۶۳۵ شغل در سربیشه، ۳۹۹ اشتغال در سربیشه، ۳۹۹ شغل در خوسف و ۳۰۰ اشتغال در درمیان ایجاد شده است.

کد خبر 4946628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha